י' בשבט
    כתר מלכות

לפי קבלה, ההקבלה הפשוטה ביותר של י ספירות היא למספרים מ1- עד 10.
הדרך הטובה ביותר להקבלה זו היא כשכוללים גם את ג ראשי הכתר במנין הספירות, ומחלקים את יג הספירות שמתקבלות לפי רמות מודעות - כשכל שתי ספירות שמופיעות על אותו ציר רוחב בעץ הספירות נכללות יחד:

1 - רישא דלא ידע ולא אתידע (כח האמונה בנפש);
2 - עתיק יומין (כח התענוג בנפש);
3 - אריך אנפין (כח הרצון בנפש);
4 - חכמה ובינה;
5 - דעת;
6 - חסד וגבורה;
7 - תפארת;
8 - נצח והוד;
9 - יסוד;
10 - מלכות.

כשמקבילים לפי סדר זה את דורות החסידות מהבעש"ט עד ימינו (מלמטה למעלה, בסוד "עלית הדורות" עד למשיח) מתגלים סודות רבים ועצומים, ובחלקם נעסוק בפעמים אחרות. כ"ק אדמו"ר הריי"צ מקביל לרצון העז שלמעלה מטעם ודעת, הכופה כל כח גלוי ומנומק, ואף גובר על התענוג ומטהו כרצונו. מהרצון נובעת היכולת למסירות הנפש, הגוברת על חששות השכל ומוותרת על תענוג החיים עצמו - בכח זה התאפיין הריי"צ יותר מכל. הריי"צ היה הראשון - מאז מלכי ישראל - ששלח אנשים למשימות מהן לא חוזרים. כח מלכותי זה נובע מהרצון התקיף - כתר המלכות של הריי"צ.


תשרי


חשון


כסלו


טבת


שבט


אדר


ניסן


אייר


סיון


תמוז


אב


אלול