באו חשבון

כי יד על כס י-ה

הפסוק המסיים את סיפור מלחמת עמלק (הפסוק האחרון של פרשת בשלח) הוא: "ויאמר כי יד על כס י-ה מלחמה להוי' בעמלק מדר דר".

הביטוי "כי יד על כס י-ה" מיוחד בכך שיש בו 5 תבות של 2-2 אותיות. רק עוד פעם אחת בכל התנ"ך מופיע ביטוי כזה (שהנו משפט שלם, על פי פשוטו של מקרא וטעמי המקרא. יש עוד 4 פעמים בתנ"ך תופעה דומה של 5 תבות רצופות של 2-2 אותיות אך כולן קטעי משפטים, ודוק). כשילדה רחל אמנו את בנימין נאמר: "ויהי בהקשתה בלדתה ותאמר לה המילדת אל תיראי כי גם זה לך בן" - "כי גם זה לך בן", 5 תבות של 2-2 אותיות.

עצם התופעה של 2 2 2 2 2 רומז, על פי חכמת החשבון (לא רק ל10- - "העשירי יהיה קדש להוי'" - שהוא הסכום של 2 + 2 + 2 +2 + 2, אלא) ל-25 = 2 * 2 * 2* 2* 2 = 32 = לב (בסוד לב נתיבות חכמה. עצם נקודת החכמה הוא סוד ה-י של שם הוי' ב"ה, י = 10).

סוד זה רמוז במעשה בראשית, שבו מופיעות שתי אותיות מיוחדות, ה-ב רבתי של "בראשית", וה-ה זעירא של "בהבראם" (והוא ממש כנהוג היום, בהשגחה פרטית, לכתוב 25, ודוק).

ועוד, התורה מסיימת עם ל - "לעיני כל ישראל" - ופותחת עם ב - "בראשית ברא אלקים" - אותיות לב =25

והענין הוא, כמבואר בספר יצירה, ש"עשר ספירות בלימה" הנן "עשרה עמקים" המהווים 5 ממדים של כללות המציאות (של "עולם, שנה, נפש"), כאשר כל ממד מוגדר על ידי שני "עמקים" (קצוות המתפשטים בשני כיוונים עד אין סוף): ב"עולם" (מקום) ישנם 3 ממדים, שבהם 6 קצוות - מעלה-מטה; מזרח-מערב; דרום-צפון. ב"שנה" (זמן) ישנו ממד אחד בעל 2 קצוות - עבר-עתיד. ב"נפש" (ממד ה"ערך" הרוחני שקיים בכל נקודה ונקודה של מרחב הזמן-מקום) ישנו ממד אחד בעל 2 קצוות - טוב-רע (סוד עץ הדעת טוב ורע, וכמו שנאמר: "וגם בלא דעת נפש לא טוב").

והנה, "כי יד על כס י-ה" במילוי אותיות: כף יוד יוד דלת עין למד כף סמך יוד הא = 1024 = 322 = 210. היום במדע, מדובר אודות מציאות בעלת 10 ממדים שלמים. והוא סוד החבור של שני הלשונות בתורה הנ"ל שבהם 5 תבות של 2-2 אותיות, סך הכל 10 תבות של 2-2 אותיות - 210, ודוק!

הקשר הפנימי בין שני הלשונות הנ"ל הוא שבימי הפורים נמסר עמלק - המן הרשע - בידי מרדכי ואסתר שמשבט בנימין (השבט ה-יב, המכוון, ע"פ פשט לחדש ה-יב של השנה, חדש אדר - נס פורים). על ברכת יעקב לבנימין: "בנימין זאב יטרף בבקר יאכל עד ולערב יחלק שלל" פרש רש"י: "'יחלק שלל' - מרדכי ואסתר שהם מבנימין יחלקו את שלל המן, שנאמר 'הנה בית המן נתתי לאסתר'".

נתבונן בשני הלשונות יחד, איך משלימים זה את זה:

כי גם זה לך בן
כי יד על כס י-ה


כי גם זה לך בן = 187;    כי יד על כס י-ה = 239.    239 = 187 + 52.    52 = בן, התבה האחרונה (ועיקר המכוון) של הלשון הראשון - "כי גם זה לך בן". רק בשמות בנו בכורו של יעקב אבינו, ראובן, ובנו הקטן, בנימין, נכלל ומודגש השם בן - ראובן, בנימין. בראובן ה-בן מופיע בסוף, בבנימין הוא מופיע בראש (ועוד, ראש וסוף השם בנימין הוא בן). אצל בנימין, הדבר מפורש בתורה, בפסוק הבא בהמשך לפסוק הנ"ל: "ותקרא שמו בן אוני ואביו קרא לו בנימין" (יש להעיר שבברכת ראובן נאמר "ראובן בכרי אתה כחי וראשית אוני", על דרך "בן אוני". והסוד, אוני = בן י-ה, הזוג האחרון ב-ה הזוגות הנ"ל של תבות בנות ב אותיות, וד"ל).

והוא סוד תחנת רחל אמנו בלידת יוסף, בנה הראשון: "יסף הוי' לי בן אחר". כאשר מוסיפים (בחינת יוסף) "בן אחר" ל"כי גם זה לך בן" (שפרושו הפשוט הוא שגם זה נוסף לך על בנך הראשון יוסף, והוא סוד יחוד יוסף ובנימין, צדיק עליון וצדיק תחתון כנודע) מקבלים "כי יד על כס י-ה"! מחית עמלק צריכה לבוא מכחו של בן דווקא (ובן כפול, יחוד יוסף ובנימין כנ"ל, שאלמלא יחוד זה נשאר בנימין "בן אוני", וד"ל).

כאשר נחבר את ראש-תוך-סוף שני הלשונות הנ"ל יחד:

כי זה בן
כי על י-ה


= 239 = כי יד על כס י-ה

גם לך
יד כס


= 187 = כי גם זה לך בן! והנה, כאשר נחשב את שלש האותיות הסופיות שמופיעות ב10- התבות הנ"ל - גם לך בן - בערכן המלא (ם = 600; ך = 500; ן = 700), אזי הערך המלא של שני הלשונות יחד = 2116 = 462. התוספת על החשבון הרגיל = 1690 = 26 * 65 = הוי' . אדנ-י.

ועתה נתבונן בכל אחת מהתבות הנ"ל בערכו המשולש: כי = 30; 30V = 465. גם = 43; 43V = 946. זה = 12; 12V = 78. לך = 50; 50V = 1275. בן = 52; 52V = 1378. כי = 30; 30V = 465. יד = 14; 14V = 105. על = 100; 100V = 5050. כס = 80; 80V = 3240. י-ה = 15; 15V = 120. סכום כל המשולשים = 13122.

13122 = 6561 * 2; 6561 = 812 = 94 = 38

והנה, בנימין = 162 = 81 * 2. נמצא שהסכום הנ"ל = בנימין . חצי בנימין (אנכי . בנימין), בסוד "שלם וחצי", סוד השם י-ה (היחס בין 10 ל5-) כנודע!

על הפסוק "כי יד על כס י-ה" פרש רש"י בשם חז"ל: "...ומהו כס ולא נאמר כסא, ואף השם נחלק לחציו, נשבע הקב"ה שאין שמו שלם ואין כסאו שלם עד שימחה שמו של עמלק כלו, וכשימחה שמו יהיה השם שלם והכסא שלם...". נמצא שחסרות שלש אותיות, ה-א של כסא וה-וה של שם הוי' ב"ה. והוא בסוד "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם", שעל ידי הפיכת תבת הוא ל-אוה (לפי הסדר של תוספת האות א לכסא ואותיות וה לשם הוי' ב"ה) - בסוד "כי בחר הוי' בציון, אוה למושב ['כסאו שלם'] לו ['שמו שלם']" - "ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

והנה, שני הלשונות הנ"ל:

כי גם זה לך בן
כי יד על כס י-ה


= 426 = אוה למושב לו!


תשרי


חשון


כסלו


טבת


שבט


אדר


ניסן


אייר


סיון


תמוז


אב


אלול