שמחת פורים

יש ד מדרגות שמחה בעבודת ה' כנגד ד אותיות שם הוי' ב"ה: שמחה תמידית התלויה בשפלות האדם, ממנה נובעת הכרת הטוב לה' ושמחה בחסדיו. שפלות היא פנימיות המלכות - ה תתאה שבשם; שמחת יום-טוב היא המשכת שמחה לרגשות הלב - ה-ו שבשם; שמחת בית השואבה, ממנה שואבים רוח הקדש. מקור רוח הקדש והנבואה הוא בבינה - ה עילאה שבשם; שמחת תורה, בה שמחה התורה עצמה. התורה היא חכמת ה' - ה-י שבשם.

למעלה משמחות אלו היא שמחת פורים, שכנגד "קוצו של י": זו שמחה "עד דלא ידע" ששרשה בראש העליון שבכתר, "רישא דלא ידע ולא אתידע" - בעצם כח ה"אמונה פשוטה" שביהודי. אמונה פשוטה = ברוך מרדכי = ארור המן/(וזהו "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי"). "רישא דלא ידע ולא אתידע" הוא גם שרש המשיח, שישמח את כל ישראל עד בלי די.


תשרי


חשון


כסלו


טבת


שבט


אדר


ניסן


אייר


סיון


תמוז


אב


אלול