סליחה, מחילה, כפרה

מבואר בחסידות שכל חטא פוגם באור האלקי הקצוב למציאות - משבש ומחסיר את האור ה"ממלא כל עלמין". כדי להשלים את מה שהחסיר החטא יש להגיע לאור עליון ובלתי מוגבל - "סובב כל עלמין" - שישלים באין סופיותו את הפרטים שנחסרו באור שמילא את העולם.

אור הסובב רמוז בסיבוביות של האות ס. הסמך אף רומזת לבקשתנו העיקרית בסליחות: אנו מבקשים "סלח לנו" על שהתעלמנו מאבינו שבשמים, ולא כבדנו - לא נתנו 'כובד' - לנוכחותו כאבינו מחוללנו; "מחל לנו" שלא מלאנו את חובותינו למלכנו (שלמילוי רצונו ראוי שנשתעבד); "כפר לנו" על שלא היינו רגישים דיינו לדודנו-אהובנו, ופגמנו בקשר האהבה העמוק בינינו בגסות ואי-הבנה. ואכן, ה' סולח מוחל ומכפר - אור הסמך ה"סובב כל עלמין" סומך לכל הנופלים ומזרים חיים חדשים מהאור האין סופי למי שנפל ואבד את האור האלקי שנקצב לו.


תשרי


חשון


כסלו


טבת


שבט


אדר


ניסן


אייר


סיון


תמוז


אב


אלול