preload
בס"ד
ספט 11

הרב מדבר (השיעור של ז אדר שאני עדיין מתרגם) על כך שמשה זקוק לאהרן. שיתרגם אותו ויפיץ את דבריו.
אפשר להתבונן מה הקטע? העניין שמשה נמצא בעצם באצילות. אולי עוד למעלה מאצילות. איך אפשר לקחת המושגים של אצילות ולהסביר אותם לעולם העשיה, לאנשי עולם העשיה?
זה כמו להסביר לשבט פרימיטיבי בוא נאמר תורת הקוונטים.
איך איך אפשר? אפשר רק על ידי שינוי צורה לגמרי. זה יהיה כבר משהו אחר, זה כבר לא תורת האצילות, זה כבר תורת בי"ע. בגדול אהרן הוא זה שלוקח תורת האצילות של הרב. ומלביש אותה במושגי עולמות התחתונים. זה משהו שלא מובן מאליו או לא מיבן כלל.
מי שינסה לבוא עם האור של אצילות ולהאירו בעולם העשיה פשוט ישרוף את העולם במקרה הטוב..

*

איפה רואים בצורה הכי מובהקת (בעצם היה שיעור על זה לפני שנתיים – בר מצוה של אופן – וגם קצת לכבוד יום הולדת שלי.. במוצאי שבועות תשע"ז?) שהרב שחט שמה הרבה פרות קדושות… שהיה ניתן לחוש, למי שהיה לו חוש, שהרב אומר בצורה הכי פשוטה, שמה שהוא מדבר זה לא ממש בעולם העשיה. ממילא צריכים מישהו שיקח את דברי הרב ו"יתרגם" אותם לשפת העולם העשיה.

רואים את זה בצורה הכי מובהקת בכל מה שקשור ל"מלכות ישראל". למה הרב עוסק במלכות ישראל 30 שנה ויותר ושום דבר אבל באמת שום דבר לא זז? מסיבה א' פשוטה. כי התלמידים חושבים שזה כפשוטו. שצריכים מלך בדיוק כמו לפני 3000 שנה. צריכים בית המקדש עם קרבנות כמו לפני 3000 שנה. צריכים לשחוט את כל הגוים וכן הלאה.

חבר'ה, באיזה סרט אתם חיים?  יש סיכוי כל שהוא שזה יתקיים במציאות של ימינו? מישהו יסכים שיהיה כאן "מדינת הלכה"?  נו, באמת!

אלא מאי? הרב רואה איזה שהוא מציאות רוחנית. מציאות בעולם האצילות ולמעלה מזה. אבל צריכים אנשי מעשה שיורידו את זה לעולם המעשה, יידעו איך לתרגם את זה למציאות של ימינו בלי לשבור את כל הכלים.

כשמנסים לעשות "העתק הדבק" לעולם המעשה – אז הכל תקוע כבר 30 שנה.

משל למה הדבר דומה? זה דומה לנושא המשיח, איך שהרבי דיבר על המשיח. שג"ר כתב פעם שהרבי "אנס" את הרמב"ם. כי ברור לכל בר שכל שלהרבי לא היה שום מעמד הלכתי של "מלך המשיח" איך שזה מופיע בהלכה בהרמ"בם. אז מה הרבי רצה כשדיבר על משיח, ושמשיח כבר כאן וכו'? הרבי רצה להעביר לנו את הראיה שלו, את הראיה של עולם העליון. אבל העבודה שלנו כאן לקחת את האורות האלה של משיח, אורות התוהו, ולתרגם אותם למציאות ולהלכה כאן למטה. אבל חב"ד לקחו הכל כפשוטו. ממילא רק מפאת הכבוד הגדול שהעולם חש לרבי זצ"ל עדיין לא החרימו את חב"ד…

צריכים חוש חד והרבה דרישת אמת, כדי להבין מתי מדובר על מציאות רוחנית, ומתי מדובר על משהו גשמי, הלכה למעשה, מעשה בפועל. זה בדיוק התפקיד של "אהרן" . לתרגם את הראיה הרוחנית של משה למשהו מושג בגשמיות העולם ולא שורף אותו. מקווה שהסברתי את עצמי… מותר לא להסכים. מותר לשאול שאלות.

האמת שאותו דבר בדיוק הוא בכל מה שקשור לעבודה פנימית של כל אחד ואחד. מי שחושב שאפשר לעשות "העתק הדבק" מהספרים העתיקים החל מתניא וליישם אותם הלכה למעשה הוא בור ועם הארץ. כי הרבי לדוגמה שלל לגמרי סברא להתענות כפי מס' תעניות הכתובים בתניא ועוד כיוצא בזה. כלומר גם בזה נדרשת מלאכת "תירגום" של המושגים של תניא להשפה של הדור ולמנטליות של הדור. ובעצם כל אחד צריך "לתרגם" את התניא למצבו ומעמדו ול"אותיות" שלו.

ואז פתאום יש לו חיות, ואז פתאום יש לו שמחה, ואז פתאום יש לו התלהבות בעבודת ה'. הכל תלוי באיכות ה"תירגום". אם משהו לא מתחבר לך ב"עבודה" – כנראה לא תירגמת את הכתוב בתניא ל"אותיות" הנפש שלך. תתאמץ. שוה השקעה. בדוק. המשך יום טוב חברים

 

הוסף תגובה