החסידות - הדרך הישרה

א. מאז הופעת מורנו הבעל שם טוב התחיל להתנוצץ אורו של משיח בעולם, על ידו ועל ידי תלמידיו ותלמידי תלמידיו לדורותיהם.
ב. כשם שלעם ישראל כולו יש "שיעור קומה", שהרי כל נשמות ישראל מושרשות בנשמה הכללית של אדם הראשון, זה בראשו, זה בגופו, זה ברגלו כו', כן הוא ביחס לצדיקים - הבעש"ט ותלמידיו.
ג. הבעש"ט הוא הלב החי של שיעור קומה זה, אדמור"י חב"ד הם המוחין של שיעור הקומה וכל צדיק וצדיק מושרש באבר אחר בשיעור הקומה.
ד. לדוגמה: רבי נחמן מברסלב זצ"ל אמר על עצמו בפירוש שהינו סוד הריאות של שיעור הקומה, ואילו בנוגע ליריבו, הסבא משפאלא זצ"ל, אמר שהוא הטחול.
ה. המשיח הבטיח למורנו הבעש"ט שיבוא כאשר "יפוצו מעינותיך חוצה". עיקר משימה זו הוטלה על כתפי אדמו"ר הזקן בעל התניא והבאים אחריו, עד לדור השביעי, כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש.
ו. אדמור"י חב"ד, בהיותם סוד המוחין כנ"ל, ממשיכים אור פנימי לכנסת ישראל ואילו שאר הצדיקים ככלל ממשיכים אור מקיף. [בחלומו של הרבי הרש"ב, אדמור"י חב"ד ישבו ליד השלחן שבראשו ישב מורנו הבעש"ט, ושאר תלמידיו הגדולים ישבו בחצי גורן סביב ראשו של הבעש"ט.]
ז. על כל תלמידי הבעש"ט לדורותיהם נאמר "כלם אהובים כלם ברורים כלם גבורים כלם קדושים". חשוב להכיר ולהוקיר את כולם, ומפעם לפעם (לפי הצורך הנפשי) ליהנות מהאור המבהיק מספריהם. בזכות ההעמקה בחסידות חב"ד ניתן להבין לעומק את הכתוב בספרי שאר הצדיקים, וגם אצל חסיד חב"ד האור המקיף שבספרים אלה מלהיב את הלב לעבוד את השי"ת בשמחה ובענוה.
ח. תודעת השליחות - עיקר תכלית החיים של כל איש ואשה בישראל - באה לידי ביטוי מושלם דוקא בחסידות חב"ד, כאשר הרבי, המשלח, הוא זה שמעניק את הכחות הרוחניים לקיום השליחות בהצלחה רבה למעלה מדרך הטבע. בדורנו, דור הגאולה, על כל יהודי ויהודיה לשאוף להיות שליח, להחדיר את בשורת הגאולה - עם העומק והרוחב שתורת החסידות נותנת לבשורה זו - לחיי היום-יום של עצמו, משפחתו, וכל הנלווים אליו.


*נכתב עבור מוסדות החינוך שעל יד גל עיני


מתחילים


מתקדמים


מושגים


ספורי הבעש"ט