שיטת המגרות

שאלה:

מהי דעת הרב על שיטת המגרות?

תשובה:

לפי ששמעתי על שיטת המגירות, הרוב נשמע טוב, ואפילו מתאים לדרך החסידות. אך בהיות שזו שיטה, המתפשטת כמו שיטה, עליה להיות על פי סמכות תורנית. הטענה שהדברים פשוטים ולכן אין צורך בסמכות תורנית אינה מספיקה.

חשוב לדעת האם בשיטה יש דגש על התקדמות בשמירת תורה ומצוות. התרומה לעולם בשיפור המידות אינה כלום אם היא לא על פי מודעות יתירה מדי יום לרצון ה' בכלל, במחשבה, דבור ומעשה - וכל פעם בהידורים חדשים (במיוחד בחג הפסח, חג ההתמסרות של נשים לסדר את המגירות וכו'). (פסח לשון דילוג, בקפיצה להתקרב לה' בכל לבושי הנפש, היינו קרבן פסח ששווה 500, כערך "פרו ורבו".) במלים פשוטות, בדיקת מזוזות קודמת לנקיון מגירות. וראי ב"יום יום" לכג' אלול - מצוה לפרסם.

עוד ענין: לא כל אשה (וכל שכן איש) יש לה ענין דוקא בנקיון יתר של הבית והמגירות (הלואי בערב פסח!). עיקר סוד תיקון הברית והשלום בית הוא בסוד אורות דתהו - אי סדר - בכלים דתיקון - בסדר- כמבואר אצל הרב.

כמו כן, חשוב מאד שהשיטה תהיה מזוהה (גם על פי שמה של האשה שחידשה אותה) כשיטה יהודית מובהקת, חכמה אלוקית שנתגלתה מה' לעם ישראל בתורה. חשוב לדעת ש"דרך ארץ קדמה לתורה" הוא גם חלק מהתורה. הערך של "דרך ארץ קדמה לתורה" הוא 1305, כערכה של המלה "אשה" כאשר ה"א" נחשבת כ1000 וגם כערכו של "אשה כי תזריע וילדה זכר".


שיטות
   אלטרנטיביות
   ברפואה וברוחניות


עניני נשמות

כישוף ועין הרע

מזלות סגולות
   וחלומות


אמונה

זוגיות ומשפחה

חינוך

רפואת הגוף
    והנפש


עבודת המידות

עניני משיח

אקטואליה

שמות

נושאים שונים